Ervaring bij Alma Care

Beoordeling Ooglaseren

98

“In Nederland was het behandelen van mijn hoge + sterktes niet mogelijk”

Mijn ogen waren vóór de behandeling in meerdere opzichten erg zwak. Met het rechteroog op +6 en het (luie)linkeroog op +6.75 én een cilinderafwijking van 1.5 per oog, was behandelen in Nederland niet mogelijk. Aangezien implantlenzen in Nederland gauw al tegen de 5000/6000 euro liggen, was dat een minder reële (en minder snelle) optie voor mij. Zo kwam ik bij Alma Care, waar het wel kon.

Natuurlijk was ik skeptisch; het zijn je ogen, je twijfelt aan de Turkse zorg en deskundigheid t.o.v. die van Nederlandse artsen en in Nederland zouden ze mij (ws. als gevolg van strengere regulering) dus niet behandelen.
Ik had mijn aanbetaling al gedaan en besloot deze na een tijdje bijna terug te ontvangen door mijn begrijpelijke twijfels: ik had immers al een annuleringsmailtje gestuurd. Maar na een gesprek met Henk van Velthoven (eigenaar AC), waarin hij mij verzekerde van de expertise van de Turkse oogartsen, besloot ik een unieke kans te nemen en tóch te reizen naar Istanbul.

De vliegreis was prima (redelijk luxe), de transfer naar het hotel was naar behoren en het hotel was enkele seconden lopen vanaf het hotel. Het ziekenhuis, waar ik eerst in meerdere kamers diverse controles kreeg, was schoon en had een fijne sfeer. Dit onder andere door de aardige medische staf, waarmee je enkel Duits of Engels kan praten.

Na definitief groen licht, werd ik (met vier anderen) rond 14:00 behandeld. (Lasik Wavefront: de veiligere en meest gebruikte behandeling) De behandeling ervaarde ik als een apart, je wordt niet elkde dag in je ogen gesneden natuurlijk. Maar ik wist waar ik het voor deed; (zo goed mogelijk) zicht, deze gedachte maakte de ervaring niet onprettig. Het duurde max. 10 minuten. Eenmaal terug in het hotel meteen geslapen door een slaappil van de arts. Zo vermijd je pijn bij het uitwerken van de verdoving.

Vier uur later werd ik wakker. Mijn zicht was mistig/wazig, mijn ogen konden niet wijd open en de meegegeven verduisterende bril verminderde mijn licht-gevoeligheid.

De volgende dag was mijn zicht weer iets beter, maar door de tijdelijke bijwerkingen als mistig zicht, halo's, zichtfluctuatie (soms scherper, soms waziger), kon ik niet meteen genieten van het eindresultaat. Ik was die ochtend (ong. 20 uur na de behandekling) gemeten op +1 per oog: in ieder geval beter dan voorheen.

Mensen onderschatten vaak het feit dat je een tijdje (hoe hoger de sterkte, hoe langer) moet wachten voordat je weet of je behandeling echt geslaagd was. Het is wel zo dat je scherper zicht hebt, maar de tijdelijke bijwerkingen overheersen het zicht in eerste instantie. Vaak zien mensen van dichtbij scherp, maar in de diepte warrig,

Vandaag is het twee weken na mijn behandeling; ik heb veel minder last van licht of halo's, mijn zicht fluctueerd veel minder (vooral als ik moe word) en mijn zicht is merkbaar verder verbeterd. Ik heb mijn ogen uitgetest door even een leesbril op te doen in de Kruidvat met +1 (mijn initiële oogmeting) en merkte dat de bril niets hielp: mijn zicht werd er waziger van. Dit betekent (en ik merk ook) dat mijn ogen nóg dichterbij de 0 staan dan voorheen.

Het helen van de ogen kost tussen 3 weken en 3 maanden. Na 6 maanden is het normaal volledig fysiek geheeld. Ik had druppels voor 2 extra maanden aangeschaft in het ziekenhuis. Zo kan ik nu verder helen en daarbij meemaken hoe mijn bijwerkingen verder afnemen, waardoor ik volop kan doorgenieten van mijn lensloze en brilloze leven. De kans op stagnatie van de ogen door ouderdom is niet te vermijden. Maar ik heb dan in ieder geval geen oog-vergrotende jampotglazen meer in mijn bril.

Ik merk dat ik vaak met een grote glimlach over straat loop en mij verbaas over details die ik nooit kon zien. Ondanks dat mijn ogen zeer zwak waren, was mijn behandeling geslaagd en de ervaring zeer positief.

Veel dank aan Dr. Buket Ayoglu, mijn deskundige arts en een lieve vrouw.

A
Anonieme gebruiker

Kliniek: Alma Care

Behandeling: Ooglaseren

Beoordeling verschillende onderdelen

  • 10Telefonische bereikbaarheid
  • 9,0Klantvriendelijkheid
  • 10Het consultgesprek
  • 10Deskundigheid medische staf
  • 10De behandeling
  • 9,0Persoonlijke service
Helaas zijn de cijfers momenteel niet beschikbaar
Anonieme gebruiker beveelt deze kliniek aan

03 november 2018

Hulp nodig bij het vinden van de juiste kliniek?

In 3 stappen helpen onze experts je verder