Voorbereiden op Profhilo doe je zo

03 april 2023 | Profhilo

Een Profhilo-behandeling helpt je op een natuurlijke manier afkomen van oppervlakkige rimpeltjes, huidverslapping en een droge huid. Maar voor het optimale resultaat, kun je het beste zorgen voor een goede voorbereiding. Stap één is het lezen van dit artikel. Succes!

Profhilo is een relatief nieuwe behandeling tegen huidveroudering. Het lijkt een beetje op een behandeling met fillers, want ook bij Profhilo wordt gebruik gemaakt van het lichaamseigen hyaluronzuur. Toch is Profhilo een wat minder ingrijpende behandelingen. Daar waar de hyaluronzuur bij fillers ervoor zorgt dat de huid wordt opgevuld, stimuleert het bij Profhilo alleen de aanmaak van collageen en elastine.

Een fijne manier om kennis te maken met cosmetische behandelingen die huidveroudering verminderen dus. Maar dan is een goede voorbereiding wel verstandig. Dat is immers het halve werk.

Drink geen alcohol

De hyaluronzuur wordt ingebracht door middel van kleine naaldjes. Dit kan blauwe plekken opleveren, maar dat hoeft niet. Door de dag voor de behandeling geen alcohol te drinken, verminder je het risico op blauwe plekken. Alcohol zorgt er namelijk voor dat bloedvaten wijder worden en je bloed verdunt en zo ontstaan sneller blauwe plekjes op de huid.

Stop met bloedverdunners

Als je het punt hiervoor gelezen hebt, snap je nu waarschijnlijk ook dat bloedverdunners slikken niet verstandig is voor een behandeling met Profhilo. Middelen die je bloed verdunnen zijn onder meer ibuprofen en aspirine. Paracetamol mag wel. Slik je bloedverdunnende medicatie? Bijvoorbeeld vanwege hartproblemen? Stop hier dan nooit zomaar mee en raadpleeg altijd je arts.

Draag geen make-up

Tijdens de Profhilo-behandeling wordt gewerkt met kleine naaldjes. Dit zorgt voor kleine wondjes in je gezicht. Daar zie je op zich niets van, maar er kunnen wel bacteriën bij komen. Bijvoorbeeld bacteriën uit make-up. Zorg er daarom voor dat je op de dag van de behandeling je huid goed reinigt en geen make-up draagt. Dit voorkomt ontstekingen en irritaties.

Vind de beste kliniek voor Profhilo

Zo, nu ben je helemaal klaar voor je behandeling. Tenzij je nog geen kliniek hebt gevonden natuurlijk. In dat geval kun je nu beginnen met het vergelijken van verschillende klinieken voor Profhilo. Bijvoorbeeld door onafhankelijke reviews te lezen van mensen die eerder een Profhilo behandeling ondergingen. Kijk ook eens naar de voor- en nafoto’s. Zo weet je waar je aan toe bent.