Oorcorrectie

Ter correctie van de meest frequente afwijking -naar buiten staande oren - zijn er twee behandelmethoden:

In het geval dat het binnenste oorschelpdeel te groot is, wordt er door een later niet meer zichtbare inscisie met een scalpel achter de oren een kraakbeengedeelte verwijderd. Op deze manier is het mogelijk spanningen van het kraakbeen te verwijderen en het kraakbeen aan de gewenste vorm aan te passen.

Inhoudsopgave

In het geval dat de plooien van de oorschelp niet genoeg gevormd zijn, wordt het ter beschikking staande kraakbeen in het voorste oorreliëf voorzichtig verwijderd. Hierdoor wijzigt de stand van het oor in de zich gewenste positie.

De plooien in de oorschelp en de diepte van de kom bepalen welke ingreep het beste kan worden verricht om afstaande oren te corrigeren. De correctie van afstaande oren is dus maatwerk. Wij adviseren je daarom om via deze site een consult aan te vragen bij een van de klinieken die een oorcorrectie kunnen uitvoeren zodat u dan kunt vernemen wat voor u de beste behandelingsmogelijkheid kan zijn.

De stand van de oren ten opzichte van het hoofd is sterk bepalend voor hoe iemand door de omgeving gezien wordt. Wanneer de oren te ver van het hoofd afstaan trekt dit direct de aandacht. Afstaande oren kunnen leiden tot pesten. Een correctie is dan vaak zinvol. Met een relatief eenvoudige ingreep kunnen oren weer dichter tegen het hoofd worden gezet. Oren die binnen een bepaalde afstand van het hoofd staan worden niet meer opgemerkt en mensen kijken er niet meer naar. Na de ingreep hoeven de oren dus niet meer te worden verborgen.

Laatste oorcorrectie ervaringen

85
01 september 2020 Oorcorrectie
“ Uitstekend ” Nikki

Tevreden over het resultaat en het advies van de specialist! Belangrijk om alleen zijn advies op te volgen voor het beste resultaat.

10
21 augustus 2020 Oorcorrectie
“ Professioneel en deskundig ” Dennis

Zeer professioneel en aardig personeel. De kliniek is altijd goed te bereiken. Deskundig specialist en zeer sympathiek!

91
18 augustus 2020 Oorcorrectie
“ Kundig ” Anonieme gebruiker

Bij elk contact was duidelijk dat de organisatie en medewerkers kundig en ervaren waren. Dat geeft vertrouwen en verwachtingen die inmiddels volledig…