Ervaring bij Visus Oogkliniek

Beoordeling Ooglaseren

67

“Slechte communicatie na behandeling die niet goed verlopen is”

Vanwege het vervelende beloop wil ik toch mijn ervaring delen.
In augustus 2020 een Relex Smile behandeling gehad, keuring (in kliniek in Amsterdam) ging soepel en professioneel, in Rotterdam voor de echte laserbehandeling. Veel uitleg, aardige medewerkers en vriendelijke artsen.
Helaas ging het laser apparaat kapot precies tussen mijn rechteroog en mijn linkeroog. Nog meerdere keren geprobeerd de laser weer op te starten, helaas startte de 'zuig' functie, waarmee de laser wordt vastgezet op de spreider op het oog, niet meer op. Ik werd teruggebracht naar de wachtkamer en moest daar wachten of ze de laser konden repareren. Dit lukt jammer genoeg niet omdat er een technicus uit Duitsland moest komen. Ik moest dus maar naar huis met 1 gelaserd oog en 1 oog met sterkte -7, en dan zou ik hopelijk de dag erna terecht kunnen. Mijn reiskosten zou ik uiteraard vergoed krijgen, evenals een schadevergoeding van €100 (op de €3300 die ik betaald had) omdat ik niet kon werken nu.
Uiteindelijk kon ik pas 2 dagen later terecht en werd ik gelukkig wel snel geholpen, maar dus wel 2 dagen halfblind thuis gezeten en niet kunnen werken.

Helaas uiteindelijk nog meer dan 5 weken bezig geweest met de terugbetaling, nadat 3 emails onbeantwoord bleven na en ik meerdere keren erachteraan moest bellen, wilden ze alleen de reiskosten van de 2e behandeling betalen, ondanks de eerdere belofte alle reiskosten te vergoeden plus de schadevergoeding van €100.
Nadat ik hier tegenin ben gegaan uiteindelijk wel alle reisonkosten terug gekregen, maar nooit meer een schadevergoeding.

Ik heb het hier maar bij gelaten, vind die schadevergoeding niet zo belangrijk, maar baal van de slechte communicatie naar mij toe en voel me bezwaard dat ik moest 'zeuren' om mijn reisonkosten terug te krijgen terwijl dit - en meer - mij eerder was toegezegd.
Ook heb ik het als heel vervelend ervaren dat er initieel veel empathie leek te zijn en ze zo snel mogelijk mijn tweede laser behandeling wilden regelen, maar ze uiteindelijk het vrij makkelijk naar 2 dagen later hebben opgeschoven zonder op zoek te gaan naar een alternatief (bijvoorbeeld een andere kliniek?) voor mij.
Bovendien kreeg ik later te horen, dat de 2 pompen die nodig waren voor de zuigfunctie van de laser, beide helemaal kapot waren. Hoe vaak vindt hier dan onderhoud en controle van de machines plaats?

Zelf arts zijnde, had ik toch meer professionaliteit verwacht van een medische kliniek en zeker een betere communicatie. Ondanks dat het eindresultaat gelukkig wel prima is, heeft de hele zaak ervoor gezorgd dat ik er nog steeds met een bittere bijsmaak naar terugkijk. Voor €3300 had ik meer verwacht.

A
Anonieme gebruiker

Kliniek: Visus Oogkliniek

Behandeling: Ooglaseren

Beoordeling verschillende onderdelen

  • 5,0Telefonische bereikbaarheid
  • 1,0Klantvriendelijkheid
  • 9,0Het consultgesprek
  • 9,0Deskundigheid medische staf
  • 7,0De behandeling
  • 2,0Persoonlijke service
Anonieme gebruiker beveelt deze kliniek niet aan

04 oktober 2020

Geen reacties

2

Wat zijn je gegevens

of

Vergelijkbare beoordelingen van Visus Oogkliniek

88
23 november 2020 Ooglaseren
“ Beter dan goed! ” Mario

Vriendelijk personeel, duidelijk met wat er gedaan en wat er niet gedaan moet worden tijdens en na de behandeling. Ik ben van -8,5 aan beide ogen naar…

85
24 november 2020 Ooglaseren
“ Top ” Kelly

Fijn geholpen en heerlijk om zonder lenzen/bril door het leven te gaan.

98
22 november 2020 Ooglaseren
“ Aanrader! ” Nick

Goede ervaring bij deze kliniek. de afspraak voor het eerste consult en de daadwerkelijke behadeling volgde elkaar snel op. Geholpen door…