Ervaring bij Linea Aesthetica

Beoordeling Borstvergroting

49

“Beoordeling Linea Aesthetica (Behandeling: Borstvergroting)”

Lieve mensen,



Mijn operatie was een implantaatwissel. De implantaten die ik toen had waren op de spier geplaatst waardoor de randen er zichtbaar waren.

Daarom wilde ik graag nieuwe implantaten onder de spier geplaatst.

De intake heb ik gehad in Utrecht bij Dr. Darius. (Niet meer werkzaam voor de Linea Aesthetica Kliniek.)

De intake vond ik bijzonder amateuristisch overkomen. Hij kwam een uur te laat. Daarbij luisterde hij niet echt naar mijn persoonlijke wensen en zei dat het allemaal wel goed zou komen. Hij zei dat ik het beste ronde 395 cc Sebbin high profile, geruwde implantaten kon nemen, ingebracht via de borstplooi. Maar mijn \'oude\' implantaten waren ingebracht via de oksel dus ik wilde dat eerst niet maar hij verzekerde dat het anders een bloedbad zou worden. Later heb ik begrepen dat Europese chirurgen te lui zijn om drains te plaatsen en een endoscoop te gebruiken en daarom kiezen voor een operatie waarbij de patiënt dezelfde dag naar huis kunnen maar wel veel grotere littekens hebben.



Omdat ik een beperkt budget had heb ik ingestemd met de operatie. Iets waar ik niet alleen spijt van heb als haar op mijn hoofd maar een ingreep die me zelfs getraumatiseerd heeft.



Op de dag zelf kwam ik aan in de kliniek en kon na betaling plaats nemen in de wachtkamer. Toen werd ik gehaald door een assistente die zeer vriendelijk was maar geen woord Nederlands of Engels sprak.

Ik heb Dr. Darius heel kort de hand geschud en daarna werd al het werk overgelaten aan de assistenten en anesthesist. Ik werd in slaap gebracht en toen ik wakker werd lag ik al op de \'uitslaapkamer\'. Ik heb een paar uur gerust en toen ik vroeg of Dr. Darius er nog was bleek hij al naar huis.

Na ongeveer 2 uur mocht ik naar huis met wat schriftelijke instructies, een recept voor antibiotica, (Augmentin) en alvast een aantal tabletten. Ik kreeg van die zeer lieve assistente wel een orchidee mee.



Na de operatie heb ik heel veel pijn gehad. Ik kon niet tillen en nauwelijks mijn bed uitkomen. Mijn borsten waren erg gezwollen maar ze leken wel mooi. Mij was verteld dat ik de borsten niet mocht masseren en dat heb ik dus ook niet gedaan. Ik heb wel de medische bh gedragen die ik mee kreeg.

Toen na een week de verbandjes er af mochten viel me op de er maar 5 of 6 hechtingen waren gebruikt om de wond te sluiten. Het litteken zag er ook erg dik uit.

Toen de hechtingen waren opgelost en de korstjes allemaal verdwenen waren ben ik begonnen met smeren van litteken crème.

Ondanks dat zijn de littekens echt winkelhaken geworden.

Daarbij waren de borsten echt keihard geworden en zag je net als voor de operatie weer de randen van het implantaat. Misschien iets minder omdat er nu een spier overheen zat maar alsnog duidelijk te zien.

Ik durfde geen mensen te omhelzen door de enorme keiharde \'rubbere bumper\'....



Ik heb het een ruim een jaar aangekeken en van meerdere mensen advies gevraagd maar uiteindelijk heb ik besloten om contact op te nemen met de Linea Aesthetica kliniek omdat ik echt niet tevreden was.



Een mevrouw aan de lijn vertelde dat Dr. Darius niet meer bij de kliniek werkte en dat ik contact met hem moest opnemen. Ze gaf me zijn nummer. Ik heb hem gebeld maar hij zei meteen dat ik bij Linea Aesthetica moest zijn.

Dat vond ik al erg verwarrend en vervelend en ik heb weer contact opgenomen met Linea Aesthetica. Na enig gemopper van de telefoniste maakte ze afspraak voor een follow up gesprek met een andere arts. (Zijn naam ben ik vergeten maar hij was lang, wat ouder en had blond haar...)



Op de dag zelf kreeg ik die arts te spreken hij controleerde mijn borsten. Hij zei dat er niets aan de hand was en dat ik gewoon het implantaat voelde en dat de littekens normaal waren. Maar ik vertelde hem dat een andere arts al had geconstateerd wat er verhard littekenweefsel om het implantaat zat en zat de pocket die gemaakt was te klein was.

Hij reageerde hierop erg geïrriteerd. Hij zei dat ik het hier maar mee moest doen. Hij liep zonder iets te zeggen weg en de assistente nam het over. (Het was die mevrouw die zo \'mooi\' op hun hoofdpagina staat met die donkere krullen.) Zij begon me allemaal verhalen te vertellen over hoe het dan allemaal zat en dat zij wel mooie implantaten had(!) Alsof ik op die informatie zat te wachten. Bovendien reageerde ze zeer geïrriteerd op vragen die mijn partner stelde over garanatie. Maar zij is helemaal geen arts en ik weet niet eens of ze wel een verpleegkundige was. Volgens mij is ze gewoon receptioniste dus waarom deed zij het woord?!

Ik heb geëist dat ik die dokter nog een keer kon spreken want blijkbaar moest hij opereren en na de operatie kwam hij inderdaad terug. Ik heb hem gevraagd wat een eventuele oplossing zou zijn als ik opnieuw zou betalen.

Hij zei dat hij dan voor €2850,- nieuwe implantaten kon zetten die hij moest bestellen met een zachtere vulling. Ook zou hij een littekencorrectie kunnen doen. Dus toen ik bereid bleek te betalen was hij ineens wel tot iets in staat.



Natuurlijk ben ik daar uiteindelijk niet mee akkoord gegaan omdat ze voor geen miljoen meer in mijn lichaam mogen snijden.



Ik heb nu afgelopen 20 december een hersteloperatie gehad in Nederland bij een gerenommeerde kliniek en ik kan mezelf wel voor mijn hoofd slaan dat ik dat niet eerder heb gedaan. Wat een verschil van dag en nacht zeg. De intake daar duurde bijna een uur, ik werd van te voren 3x gebeld (door de anesthesist, de verpleegkundige en de coach, hele vragenlijst van te voren moeten invullen, arts is gebleven tot ik naar huis ging, meteen na een week al controle van de incisies en in februari nog een controle met de arts zelf.) Ohw, en daarbij is het resultaat echt geweldig. Precies zoals was afgesproken.

A
Anonieme gebruiker

Kliniek: Linea Aesthetica

Behandeling: Borstvergroting

Beoordeling verschillende onderdelen

  • 3,6Telefonische bereikbaarheid
  • 4,0Klantvriendelijkheid
  • 3,5Het consultgesprek
  • 7,3Deskundigheid medische staf
  • 4,0De behandeling
  • 6,0Persoonlijke service
Helaas zijn de cijfers momenteel niet beschikbaar

01 januari 2011

Hulp nodig bij het vinden van de juiste kliniek?

In 3 stappen helpen onze experts je verder