Ervaring bij Helder Kliniek Velp

Beoordeling Spataderen

72

“Slechte communicatie, slechte kousen”

Graag wil ik een algehele beoordeling geven over deze kliniek. Ik ben hier in april 2019 voor het eerst geweest, voor een intake. De behandeling in mei en een controle in november. Allereerst is de telefonische bereikbaarheid slecht. Ik heb de kliniek een aantal keren gebeld, en stond vaak minimaal 18 minuten in de wacht. Heel hinderlijk, want toen ik wilde doorgeven dat ik in de file stond en waarschijnlijk te laat zou komen kon ik dit niet tijdig doorgeven. Bij de optie ''medische vraag'' kreeg ik wel redelijk snel iemand aan de telefoon. 



De informatie vooraf tav de kosten is niet helder. In oktober kreeg ik via mijn zorgverzekering nog een flinke factuur, die ik niet kon plaatsen. Toen ik hierover belde gaf de persoon aan de telefoon aan gelijk te weten waar het om ging, ze had net die dag een zelfde soort vraag gehad. Het bleek nog een verrekening met het eigen risico. Ik vroeg of dat niet duidelijker vooraf gecommuniceerd kon worden, waarop er een verdedigend antwoord kwam dat alles gedekt was en echt wel in de brief had gestaan. Ik was dus blijkbaar niet de enige met deze vraag, daar ze gelijk precies wist waar het over ging.



De intake en behandeling verliepen heel prettig, het personeel in de kliniek is deskundig en vriendelijk. Na de behandeling kreeg ik een steunkous aan, en moest ik een kwartier gaan wandelen. De kwaliteit van de kousen was echter zo minimaal dat de kous na 5 minuten al op mijn knie hing, terwijl er goed gemeten was door de arts. Wat een irritatie. Ik heb zelf via internet maar betere aangeschaft (en dus weer extra kosten).



Bij het maken van een controle afspraak heb ik duidelijk en twee keren gevraagd of er kosten aan verbonden zouden zijn. Die waren er niet, dit viel onder de ''garantie''. Tot mijn verbazing werd er na de controle afspraak (waarin er een injectie werd gezet) toch gevraagd om te pinnen bij de receptie. Dit werd ook verteld ná het zetten van de injectie, en hoorde niet bij de controle maar was een behandeling (dit alles in dezelfde afspraak). Ook dit was mij bij het maken van de afspraak niet verteld.



Al met al... slechte communicatie, slechte kwaliteit van de kousen, lange wachttijden aan de telefoon en een redelijk lange wachtlijst.



Ivm verhuizing ben ik bij deze kliniek uitgekomen, hiervoor ben ik een aantal keren bij Braamkliniek Assen behandeld. Wat een verschil! Ik zou Helder kliniek niet aanbevelen en denk ook niet dat ik weer voor Helder kies indien ik een keuze heb. Deze zorg kan zoveel beter, veel meer vanuit de patiënt bekeken. Voor jullie is alles duidelijk en is spatader spuiten en de financiën een routine. Maar het is niet mijn vak of iets waar ik dagelijks in zit. Daarnaast vind ik dergelijke behandelingen heel vervelend en spannend en wil ik niet met deze zorgen zitten.



A
Anonieme gebruiker

Kliniek: Helder Kliniek Velp

Behandeling: Spataderen

Beoordeling verschillende onderdelen

  • 1,0Telefonische bereikbaarheid
  • 7,0Klantvriendelijkheid
  • 7,0Het consultgesprek
  • 8,0Deskundigheid medische staf
  • 8,0De behandeling
  • 6,0Persoonlijke service
Anonieme gebruiker beveelt deze kliniek niet aan

12 november 2019

Geen reacties

2

Wat zijn je gegevens

of