Ervaring bij CDC Complete Tandzorg

Beoordeling Gebitsrenovatie

25

“Beoordeling CDC Complete Tandzorg (Behandeling: Gebitsrenovatie)”

In 2010 ben ik cliënt geworden bij CDC Complete Tandzorg. Mijn intake-gesprek was bij de heer Dral, directeur en verkoper. Er is in 2011 door de CDC uiteindelijk een vrij standaard implantaat geplaatst, maar er is desalniettemin van alles misgegaan: te vroeg na het trekken van de kies geplaatst (te weinig bot, te diep) en scheef geplaatst. Toen begon de ellende: het bleek daardoor niet mogelijk een goede kroon erop te zetten. Elke kroon gaf vreselijke last en ik wist pas na een second opinion bij een kaakchirurg waardoor dat kwam. In de CDC werd ik alleen maar uitgekafferd door de voormalige hoofdtandarts (nadat hij avances had gemaakt terwijl ik in de stoel zat!). Uiteindelijk is deze hoofdtandarts daar ontslagen en heb ik een klacht tegen hem ingediend bij de Inspectie voor de Gezondheidszorg. Hij heeft hierop een waarschuwing gekregen. Ik had dit ter volledigheid ook gemeld aan de directie van de CDC. Echter, dit lijkt vervolgens te zijn aangegrepen door CDC om van mij af te komen, daar zij mijns inziens niet wisten wat ze met mijn implantaat en kroon aan moesten. Ondertussen was kroon nummer drie op hetzelfde implantaat geplaatst en was ik voor deze kies al zesentwintig keer op en neer naar Best gereden. Toen werd mij plots meegedeeld dat ik maar een tandarts in de buurt moest gaan zoeken. Hiermee ben ik niet akkoord gegaan, daar de garantie van mijn implantaat en kroon bij CDC liep. Een tweede behandeling werd zeventien uur van te voren zonder vermelding van reden afgezegd, terwijl ik al volgens de instructies aan de antibiotica begonnen was, maar “die kuur moest ik maar stoppen”. Verder bleef het stil van hun kant. Ik bleek geblokkeerd om te kunnen mailen naar hen, aan de telefoon werd ik afgewimpeld en ook op faxen kwam geen enkele reactie. Alleen via Twitter kwam er af en toe een nietszeggend antwoord en opeens lag daar een brief op mijn mat dat ze de behandelovereenkomst zouden stopzetten en als ik door zou gaan hen te benaderen via social media dan zouden ze gerechtelijke stappen tegen mij ondernemen. Ik heb een klacht ingediend bij het NMT (die in mijn papieren van hen stond genoemd als instantie waar je je met klachten aan kunt richten), maar daar bleken alleen de tandartsen zelf aangesloten te zijn en niet CDC als kliniek! Kortom, ze gingen de oude hoofdtandarts die al lang uit dienst was benaderen hierover, meer konden ze niet doen. Ik heb toen tevens een klacht ingediend tegen de huidige implantoloog, die kroon nummer drie had gezet, die ook pijnklachten gaf, om toch nog iets gedaan te krijgen. Uiteindelijk hebben ze, via een mediator van het NMT, geschikt met mij, maar nogmaals, ik begon in eerste instantie niks: CDC Complete Tandzorg is als kliniek niet aangesloten bij een klachtencommissie. Ik heb genoegen genomen met een laag bedrag, maar een rechtszaak starten (die ik volgens de kaakchirurg op zeker gewonnen had) leek me geen goed idee: hoge advocaatkosten maken en in het ergste geval laat CDC zich dan straks wederom failliet verklaren. Ze zitten nu nog in een doorstartfase na een faillissement in 2011. Kortom, als ik u was zou ik hier weg blijven, u bent gewaarschuwd! Ik heb elke dag gigantische last van pijn aan het implantaat/de kroon/tandvlees en voel me in de kou gezet.

Y
Yvonne Hofland

Kliniek: CDC Complete Tandzorg

Specialist: Jürgen Lortz (Tandarts)

Behandeling: Gebitsrenovatie

Beoordeling verschillende onderdelen

  • 1,0Telefonische bereikbaarheid
  • 2,5Klantvriendelijkheid
  • 1,4Het consultgesprek
  • 6,5Deskundigheid medische staf
  • 1,0De behandeling
  • 1,0Persoonlijke service
Helaas zijn de cijfers momenteel niet beschikbaar

27 maart 2013

Hulp nodig bij het vinden van de juiste kliniek?

In 3 stappen helpen onze experts je verder